A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága
Vám Szakterülete
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény
(a továbbiakban: NAV Szj. tv.) alapján
p á l y á z a t o t h i r d e t
vámigazgatási referens
(I. besorolási osztály B munkaköri kategória)
munkakör betöltésére.
Foglalkoztatás időtartama:
határozatlan idejű adó- és vámhatósági szolgálati jogviszony, pénzügyőr státusz
Foglalkoztatás jellege:
teljes munkaidő
Munkavégzés helye:
A NAV Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága
- 1115 Budapest, Bartók Béla u. 156.
Amit nyújtunk:
- A mindennapi életben is hasznos tudás elsajátításának lehetősége;
- Mentorprogramban való részvétel;
- Széleskörű alap- és továbbképzési lehetőségek, tréningek;
- Minimum 28 nap szabadság (amely a szolgálatban eltöltött évek alapján folyamatosan növekszik);
- Éves cafetéria juttatás;
- Cafetérián kívüli egyéb juttatások (pl. éleslátást biztosító szemüveg költségtérítés, munkába járás költségtérítés);
- Lakáscélú munkáltatói kölcsön;
- Szolgálati lakás igénybevételének lehetősége;
- Ingyenes szakorvosi vizsgálatok igénybevétele;
- Kedvezményes üdülési lehetőség;
- Aktív közösségi és kulturális élet.
Ellátandó főbb feladatok:
- Végzi a közösségi vámjog alapján az áruk vámeljárás alá vonását, vámhatósági feladatokkal kapcsolatos nyilvántartások, rendszerek vezetését, adatok feldolgozását, értékelését, elemzését, revízióját.
- Szervezi és végrehajtja a vám-, az adó- és egyéb jogszabályokban meghatározott adóztatási, ellenőrzési és utólagos ellenőrzési feladatokat. Javaslatot fogalmaz meg az ellenőrzés irányára.
- Kapcsolatot tart más NAV szervekkel, társhatóságokkal.
- Végzi a folyószámlával kapcsolatos feladatok végrehajtását.
- A szakmai rendszerekből lekérdezést végez, rendszerezi az információkat, elemzi, értékeli a végrehajtott feladatokat. Szakterülete vonatkozásában összefoglaló jelentéseket állít össze. Részt vesz a szakterülete vonatkozásában belső szabályzók kidolgozásában, véleményezi a jogszabály módosítási javaslatokat.
- Elemző és értékelő munkájával összefüggésben szakterületéhez kapcsolódóan helyi kockázatelemzési feladatokat végez.
- Koordinálja a napi munkavégzés során a szakmai információk és ismeretek aktualizálását, közreműködik helyi szakmai felkészítések szervezésében, megtartásában. Felügyeli ezen tevékenységek végrehajtását, vizsgálja a hatékonyságot és a hasznosulást.
A munkakör betöltésének feltételei:
- magyar állampolgárság;
- cselekvőképesség;
- büntetlen előélet;
- a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál rendszeresített pénzügyőri munkakörökről, a képesítési előírásokról, valamint a munkaköri pótlékról szóló 21/2020. (XII. 30.) PM rendelet 2. melléklet 6.1.1. pontja alapján felsőoktatásban szerzett jogi, gazdaságtudományi, informatikai, rendészeti, biztonság- és védelempolitikai, honvédelmi/nemzetvédelmi és katonai, had- és biztonságtechnikai mérnöki, anyagmérnöki, szőlész-borász mérnöki, könnyűipari mérnöki, villamosmérnöki, környezetmérnöki, vegyészmérnöki, mezőgazdasági mérnöki, üzemgazdászi, gazdasági mérnöki, élelmiszermérnöki, agrármérnöki (bármely szakirányon), gépészmérnöki, gazdálkodási mérnök, fizikusi, biológusi, vegyészi, kémikusi, gyógyszerészi, matematikusi, nemzetközi kapcsolatok szakreferensi/szakértői felsőfokú iskolai végzettséget adó szakképzettség; szakirányú továbbképzésben szerzett adó- és pénzügyi ellenőrzési szaktanácsadó; adó- és pénzügyi ellenőrzési szakközgazdász vagy pénzügy adó és ellenőrzés szakközgazdász, diplomás szakreferens pénzügy adó és ellenőrzési szakon/pénzügy adó és adóeljárás szakon, vagy adó- és vámnyomozó jogi szakokleveles tanácsadói; pénzügyi, adó-, illeték-, vámszaktanácsadói/ vámszakértői, nemzetközi adó-és vámtanácsadó vagy vámigazgatás-szervezői szakképzettség; felsőoktatásban szerzett felsőfokú iskolai végzettséget adó szakképzettség, valamint felsőoktatási szakképzésben gazdaságtudományok vagy informatika képzési területen megszerzett szakképzettség; felsőoktatásban szerzett felsőfokú iskolai végzettséget adó szakképzettség, valamint könyvelés és adózás szakterületen szerzett legalább felső középfokú szakképesítés;
- előzetes munkaköri alkalmassági vizsgálat (egészségi, pszichológiai és fizikai) a 15/2020. (XII. 29.) PM rendelet szerint (a pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt a munkáltató intézkedésére történik);
- biztonsági célú ellenőrzés (a pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt a munkáltató kérelmére a NAV Biztonsági Főosztálya által történik);
- a NAV Szj. tv. 89-92. §-aiban foglalt összeférhetetlenségi szabályoknak való megfelelés;
- kifogástalan életvitel ellenőrzés (a pályázat elnyerése után, de még a felvétel előtt a munkáltató kérelmére az Alkotmányvédelmi Hivatal által történik)
Elvárt kompetenciák:
- pszichés terhelhetőség
- pontosság
- együttműködési készség
- jó szóbeli és írásbeli kommunikációs készség
A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
- a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál szerzett szakmai tapasztalat;
- felhasználói szintű számítógépes ismeret (Word, Excel, PowerPoint)
- B kategóriás jogosítvány, vezetési gyakorlat
Alkalmazás, illetmény és egyéb juttatások:
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal személyi állományának jogállásáról szóló 2020. évi CXXX. törvény, valamint a NAV Foglalkoztatási Szabályzatában foglaltak alapján.
A pályázat részeként benyújtandó iratok:
- fényképes önéletrajz (a NAV Szj. tv. 9. számú melléklete szerinti adatkörrel);
- iskolai végzettséget, szakképzettséget, nyelvtudást igazoló okiratok másolata;
- motivációs levél, ami részletesen tartalmazza az eddigi szakmai feladatokat, életutat;
- nyilatkozat arra vonatkozóan, hogy a pályázó a benyújtott önéletrajzában és mellékleteiben foglalt személyes adatainak a pályázati eljárással összefüggésben szükséges, a NAV Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatósága általi kezeléséhez hozzájárul;
- külön nyilatkozat, amennyiben hozzájárul ahhoz, hogy pályázati anyagát a pályázati eljárást követően a NAV a benyújtástól számított 12 hónapig vagy a nyilatkozat visszavonásáig megőrizze, majd az őrzési idő lejártát vagy a nyilatkozat visszavonását követően megsemmisítse.
A pályázat beérkezésének határideje: 2024. december 15.
Felhívjuk a Tisztelt Pályázók figyelmét, hogy minden csatolandó dokumentumot egyszerre kérünk benyújtani, mert csak a hiánytalan és a fenti határidőig beérkezett pályázatot tekintjük érvényesnek.
A pályázat elbírálásának határideje: 2024. december 31.
A munkakör betöltésének legkorábbi időpontja:
A munkakör legkorábban a pályázatok elbírálását követően azonnal betölthető.
A betöltendő munkakörrel kapcsolatban további információt Takács János pénzügyőr alezredes főosztályvezető-helyettes úr nyújt a 06-1-550-1400-as telefonszámon (304-es mellék)
A pályázati eljárás, a pályázat elbírálásának módja, rendje:
A formai és tartalmi feltételeknek megfelelő pályázatok közül a pályázati anyag és az esetleges személyes elbeszélgetés tapasztalatai alapján születik meg a munkáltatói döntés, melynek eredményéről a pályázók tájékoztatást kapnak.
A pályázat benyújtásának módja:
Elektronikusan, – maximum 3 MB terjedelemben – a NAV Pest Vármegyei Adó- és Vámigazgatóság
A tárgy mezőben kérjük feltüntetni: „Pályázat vámigazgatási referens (Budapest)”
A pályázatokat bizalmasan kezeljük.
A "Feliratkozom" gombra kattintva elfogadja az általános biztonsági és szerződési feltételeinket.